De bedienden in een restaurant in New Hampshire waren niet verrast toen een klant op 12 juni lunch bestelde. Wat wel een schok teweeg bracht, was de fooi van 16.000 dollar die hij hen vervolgens gaf.
WMUR-TV meldde dat een klant de Stumble Inn Bar and Grill in Londonderry binnenkwam en de rekening wilde betalen na het bestellen van een paar snacks en drankjes.
Creditcardafschrift
Het personeel merkte de enorme fooi die hij erbij gaf in eerste instantie niet op. Het kreeg echter al snel hun aandacht. Eigenaar Mike Zarella:”Het stond op het creditcardafschrift. Dat legden ze eerst naast de kassa neer.
De klant zei toen drie keer: ‘Geef het niet allemaal op één plaats uit’. Daarop draaide de bediende het afschrift om, keek eens goed en zei: ‘Meen je dat serieus?’ Hij antwoordde: ‘Ik wil dat jullie het hebben, jullie werken hard.’”
Zarella dacht eerst dat het een vergissing was, maar hij sprak met de klant en die hield vol dat het een bewuste fooi was. Ook wenste hij anoniem te blijven.
Vriendelijk gebaar
Het restaurant kreeg een harde klap tijdens de pandemie en paste zich aan door afhaalmaaltijden en buiten diners aan te bieden.
De bedienden wilden het vriendelijke gebaar delen met hun collega’s. Zarella: “Het keukenpersoneel werkt ook heel hard, de bedienden willen hen laten delen in de fooi. Dat vind ik erg genereus.”
Lees hier het Engelse artikel.