De nieuwe serie over het leven van Jezus en de discipelen is een groot succes. Er zijn al zestien afleveringen van “The Chosen” en al meer dan 321 miljoen mensen over de hele wereld hebben de serie bekeken.
Jonathan Roumie is degene die Jezus speelt in de televisieserie ‘The Chosen’. CBN News vroeg of Roumie zichzelf in zijn arm kneep nadat hij zich realiseerde hoe belangrijk de rol is die hij speelt en hoe goed de serie het doet momenteel. “Ik weet niet of ik mezelf in de arm knijp, ik buig meer mijn hoofd naar de grond omdat ik nooit het gevoel heb dat ik de dingen die daardoor gebeuren waardig ben,” antwoordde Roumie.
Nu ook op televisie
Het kostte de show drie jaar na de première-aflevering om op het televisiescherm te verschijnen. Het wordt nu voor het eerst uitgezonden op de beste tv-zenders van Frankrijk. Een producent van de show, Katherine Warnock, zei dat het een primeur voor hen is om op een groot netwerk te zijn. Ze houden zo veel van hun eigen platform en hoe hun gratis app voor de hele wereld beschikbaar is, maar om door Canal+ te worden omarmd, is echt een eer voor hen.
The Chosen” is de eerste multi-seizoenen tv-show over Jezus. Het is gratis te bekijken op hun app en fans hebben meer dan $ 40 miljoen gegeven voor het productiebudget, waardoor het de grootste door crowdfunding gefinancierde show in de entertainmentindustrie is. “We kunnen een miljard niet alleen in het Engels bereiken, dus om een miljard te bereiken, moeten we meer talen ontgrendelen”, vertelde Jared Geesey van Angel Studios aan CBN News.
Opwekking
Een van Frankrijks prominente evangelicals, Éric Célérier, hoopt dat mensen door de personages in de show niet in contact zullen komen met de show, maar met Jezus. “We bereiden de velden voor, we bereiden de harten voor met seizoen één, maar ik hoop dat seizoen na seizoen mensen zich meer en meer met Jezus zullen verbinden”, zei Célérier. Roumie postte op zijn Instagram: “God bewerkt de grond en zaait zaden voor een vruchtbare opwekking.”
Klik hier voor het volledige artikel dat verscheen op faithtrend.
Foto: The Chosen, LLC