Reclameborden met berichten als ‘Jezus ging ook all-in’ en ‘Jezus was ook ziek van hypocrisie’ verspreiden zich over steden en het online web, bericht The Washington Post. De organisatie ‘He Gets Us’ heeft als doel om het beeld wat mensen hebben over Jezus, te herstellen. “Sommige volgelingen hebben dat beeld schade toegebracht.”
Foto: ‘He Gets Us’
Verschillende advertenties met zwart-wit online video’s over Jezus als rebel, activist of gastheer van een etentje zijn volgens de organisatie al meer dan 300 miljoen keer bekeken. Maar de campagne belooft nog groter te worden: verwacht worden een vernieuwde website, een outreach-programma voor kerken en een online winkel waar mensen gratis spullen kunnen aanvragen als ze mensen hebben vergeven of een etentje hebben gehost.
De campagne is opgericht in de aanloop naar een advertentie die tijdens de Amerikaanse footballfinale (Super Bowl) wordt laten zien. Traditioneel wordt de meest originele reclame beloond met een prijs.
Jason Vanderground vertelt over het marktonderzoek wat voorafging aan de campagne: “Veel Amerikanen hebben wel wat met Jezus, maar niet met Zijn volgelingen. Die kloof willen we overbruggen.”John Lee, een van de ontwerpers van de campagne vult aan: “We hopen een beweging te starten van mensen die een beter verhaal over Jezus willen vertellen en die Hem ook volgen in hun gedrag. We willen een stem geven aan alle irritatie van gelovigen die klaar zijn om de naam van Jezus weer in de juiste context te gebruiken – waar veel mensen de Naam van Jezus vooral gebruiken om anderen te oordelen, mensen te beschadigen en verdeling te brengen.”