Door de coronacrisis moesten organisaties voor de vervolgde kerk noodgedwongen online om de binding met de achterban niet te verliezen. Dat ging verrassend goed, schrijft het RD op basis van gesprekken met Open Doors, SDOK en HVC.
Net zoals veel andere organisaties, moesten de stichtingen die betrokken zijn op de vervolgde kerk zich door de coronacrisis opnieuw uitvinden. De vele lezingen, tours en bezoeken van buitenlandse sprekers vielen weg.
Daardoor werd er creatief overgestapt op podcasts, WhatsApp acties, of kon er voortgeborduurd worden op de online ervaring die er al was.
Terwijl de organisaties tegenover het RD vertellen dat ze hun begrotingen naar beneden bijstelden, is het een beter jaar geworden dan ooit. In plaats van een tour waarbij enkele duizenden mensen kwamen, zag SDOK hoe ze online 25.000 mensen trokken.
Verwonderd
Richard Groenenboom van SDOK: “Daar zijn we echt verwonderd over. Het aantal downloads van de gebedsapp en van onze nieuwsbrief is verdubbeld. We spreken hier van een hele betrokken groep.”
Ook bij Open Doors zitten de aantallen flink in de lucht. De organisatie bereikt nu 45.000 mensen op een Open Doors-dag, terwijl dat er normaal fysiek 8000 zijn.
Zowel de betrokkenheid als ook de steun zijn bemoedigend voor de organisaties.
Klik hier om het hele artikel te lezen.