Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het Privacybeleid.
Accepteren
ReviveRevive
  • Home
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • Doneren
Zoeken
Categorieën
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • PREMIUM
  • Getuigenissen
  • Evangelisatie
  • Dagelijks leven
  • God in de wereld
Organisatie
  • Over ons
  • Doneren
  • Contact
  • Privacyverklaring
Account
  • Mijn bladwijzers
© 2022 Revive.nl
Lezen: Kenneth adverteert met grote billboards langs drukke snelwegen over Jezus’ komst: “Mensen zijn moe, ze hebben Hem nodig”
Log in
Aa
ReviveRevive
Aa
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • PREMIUM
  • Getuigenissen
  • Evangelisatie
  • Dagelijks leven
  • God in de wereld
Zoeken
  • Categorieën
    • Nieuws
    • God in Nederland
    • PREMIUM
    • Geloof
    • Getuigenissen
    • Evangelisatie
    • Evenementen
    • Dagelijks leven
    • God in de wereld
  • Organisatie
    • Agenda
    • Over ons
    • Doneren
    • Contact
    • Privacyverklaring
  • Account
    • Mijn bladwijzers
    • Voeg nieuw evenement toe
Heb je een bestaand account? Log in
Volg ons
© 2023 Revive.nl
PREMIUM

Kenneth adverteert met grote billboards langs drukke snelwegen over Jezus’ komst: “Mensen zijn moe, ze hebben Hem nodig”

Dick van den Bos 7 januari 2022
Delen
6 min leestijd
Delen

Langs drukke snelwegen waar honderdduizenden mensen voorbijrijden, staan grote billboards met de tekst: ‘Het einde is begonnen. Blijft u straks achter? Kies Jezus’. Initiatiefnemer hierachter is Kenneth Kerver (25). “We willen een massa-impact maken, om te zaaien in alle zielen die achterblijven in de grote verdrukking”. In dit artikel legt hij dit statement uit en legt zijn hart erachter uit.

Het verlangen om dit billboard te plaatsen lag al langere tijd op Kenneth’s hart. “Steeds als ik op de snelweg langs grote billboards reed, zei ik tegen mijn vriendin: ‘Eigenlijk moeten we zo’n groot billboard plaatsen met de tekst: ‘Jezus komt spoedig.’’ Maar ik dacht persoonlijk dat het erg duur zou zijn en dat ze die tekst nooit zouden accepteren.”

Toch kreeg hij sterk op zijn hart om bedrijven te gaan benaderen, onder het mom van ‘Nee heb je, ja kun je krijgen.’ Ook riep hij zijn YouTube-abonnees op om te helpen. In no time kwam er veel geld binnen. “Toen besefte ik: ‘Ik moet nu in gebed gaan om ervoor te zorgen dat deze boodschap naar buiten komt.’”

Snelle gebedsverhoring
Kenneth kwam ook bij een accountmanager terecht die besloot om hem te gaan helpen om de boodschap van het billboard naar buiten te brengen, omdat twee bedrijven niet in zee wilde met de uiting. ”Het was een hele snelle gebedsverhoring.” Ook een goede ontwerper kwam op Kenneth’s pad, waardoor het plan steeds concreter werd.

“De mooiste plek is bij schiphol, daar rijden erg veel mensen langs”

“Zo’n billboard kost 1500 euro per week voor een locatie. Voor ongeveer een ton kun je het er een jaar neerzetten. Ik heb nu drie keer een campagne gehouden van 50.000 euro. Daarmee hebben we een massabereik gehad van zo’n 6-7 miljoen mensen per campagne.

We projecteren ook in Venlo en Maastricht, de meer katholieke gebieden. Maar de mooiste, drukste plek is bij Schiphol. Daar rijden erg veel mensen langs.”

Wederkomst
De teksten van Kenneth gaan uitsluitend over de opname en de wederkomst. Hij legt uit waarom hij daarvoor gekozen heeft. “Ik heb ook getwijfeld om de tekst uit Mattheüs 11 te plaatsen ‘Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal je rust geven.’ Dat is in de donkere dagen natuurlijk een mooie tekst.

Maar ik heb het ook voorgelegd bij mijn YouTube-abonnees en de grote meerderheid had ook een voorkeur voor een tekst over Jezus’ terugkomst. De reden hiervoor is dat teksten over Gods liefde heel cliché zijn. Voor ons is het een hele duidelijke realiteit, maar veel ongelovigen om mij heen denken: ‘Daar heb je weer zo’n christen.’ 

Als je met een indringende tekst komt, dan gaan mensen heel serieus nadenken. Ik zie dat de bezoekers van mijn website, die ook afgedrukt is op de billboards, enorm is toegenomen.”

Opname
Volgens Kenneth’s overtuiging staan we dichtbij de opname. Hij gelooft dat Jezus de toegewijde christenen komt halen, waarna de rest van de mensheid de grote verdrukking meemaakt. Hij gelooft dat dit billboard hier een belangrijke rol in gaat spelen.


“Ik denk dat we vooral aan het zaaien zijn voor de grote verdrukking. Natuurlijk krijgen we mails van mensen die erdoor zijn aangeraakt. Maar ik geloof dat Openbaring 7 snel realiteit gaat worden, waar geschreven staat over ‘een schare die niemand tellen kan.’ Dat zijn de mensen die tot geloof komen tijdens de grote verdrukking.”

“Mensen die het billboard nu zien, herinneren zich dan dat ‘die christenen’ toch gelijk hadden”

“Ik geloof niet in een opwekking in deze tijd, maar in een opwekking tijdens de grote verdrukking. Mensen die het billboard nu zien, herinneren zich dan: ‘Hadden die christenen met hun billboard toch gelijk!’”

Vrucht
Toch ziet Kenneth wel degelijk ook vrucht in deze tijd, vertelt hij. “Ik krijg mails van mensen die bijvoorbeeld net tot bekering zijn gekomen, of geraakt zijn. Een man kwam op de site en vroeg ons voor meer informatie. Hij zei: ‘Ik wil niet naar de hel gaan.’ Ook al staat er niets over de hel op de borden, op onze site spreken we wel over het oordeel. We moedigen mensen aan om de liefde van de Heer te ervaren in deze tijd. Ik geloof dat die man nu tot levend geloof is gekomen.”

“Mijn absolute drive is de bewogenheid met verlorenen. Als ik in de supermarkt loop of in de binnenstad van Rotterdam, dan zie ik het verdriet bij mensen in de ogen. Ze zijn vermoeid en hebben wallen onder hun ogen. Ze weten niet waar het met de wereld naartoe gaat. Ze hebben Jezus nodig.

Maar als wij ons bekeren van onze slechte wegen en aan Christus gelijkvormig willen zijn, dan ligt er een eeuwige hoop klaar. Dan hebben we het eeuwige leven!”

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Lees wat God in Nederland doet!
Dick van den Bos 7 januari 2022
Vorig artikel (Daniël)vasten als goede start van 2022: “First things first!”
Volgend artikel Stefan Paas oppert de kerk in ‘Ongelofelijke Podcast’ als medicijn tegen segregatie: “Je komt er allerlei soorten mensen tegen”
1 Comment 1 Comment
  • Werner de Jonge schreef:
    8 januari 2022 om 10:33

    Mooi!

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Populaire artikelen

Enkele honderden komen samen in WTC Rotterdam voor ‘kerkstart’ Kathryn Krick
26 mei 2023
Rotterdam Ahoy reageert op kritiek van AD op ‘religieuze programmering’
23 mei 2023
Screenshot van programma op Youtube waarop Benny geïnterviewd wordt met een houten achtergrond
Benny Elwuar verliest z’n baan na uitspraak rechter: ‘Intimidatie’
23 mei 2023
foto: Gerhard Nel Fotografie
VIDEO: Prensence marcheert door centrum van Utrecht met gezalfde aanbidding, mensen op straat begonnen spontaan te huilen
26 mei 2023

Vergelijkbare artikelen

dr. Billy Wilson
PREMIUM

Dr. Billy Wilson bij Opwekking: “Als wij ons richten op één persoon, zal God ons helpen iedereen te bereiken”

29 mei 2023
foto: Gerhard Nel Fotografie
PREMIUM

VIDEO: Prensence marcheert door centrum van Utrecht met gezalfde aanbidding, mensen op straat begonnen spontaan te huilen

26 mei 2023
JP en Lydia
PREMIUM

Jan-Peter en Lydia maken evangelisatie zeilreis door Caribisch gebied: “Als je Jezus’ liefde hebt ervaren, kun je niet meer stil blijven”

24 mei 2023
PREMIUM

Arie de Rover over touwtjes loslaten: “Burn-out krijg je niet door druk te zijn, maar door druk óm te zijn”

23 mei 2023
//

Vermelden wat God doet in Nederland, om een katalysator te zijn voor een beweging van God.

ReviveRevive
Volg ons
© 2023 Revive.nl
  • Over ons
  • Doneren
  • Contact
  • Privacyverklaring
Inschrijven!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit ons laatste nieuws, video's, podcasts etc..

Afmelden op elk gewenst moment.
Welkom terug!

Log in op uw account

Wachtwoord vergeten?