Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het Privacybeleid.
Accepteren
ReviveRevive
  • Home
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • Doneren
Zoeken
Categorieën
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • PREMIUM
  • Getuigenissen
  • Evangelisatie
  • Dagelijks leven
  • God in de wereld
Organisatie
  • Over ons
  • Doneren
  • Contact
  • Privacyverklaring
Account
  • Mijn bladwijzers
© 2022 Revive.nl
Lezen: Dirk Jan en Lianne runnen bedrijf met christelijke identiteit en zijn marktleider: “Belangrijk om God op de eerste plaats te zetten”
Log in
Aa
ReviveRevive
Aa
  • Nieuws
  • God in Nederland
  • Geloof
  • Agenda
  • Over ons
  • PREMIUM
  • Getuigenissen
  • Evangelisatie
  • Dagelijks leven
  • God in de wereld
Zoeken
  • Categorieën
    • Nieuws
    • God in Nederland
    • PREMIUM
    • Geloof
    • Getuigenissen
    • Evangelisatie
    • Evenementen
    • Dagelijks leven
    • God in de wereld
  • Organisatie
    • Agenda
    • Over ons
    • Doneren
    • Contact
    • Privacyverklaring
  • Account
    • Mijn bladwijzers
    • Voeg nieuw evenement toe
Heb je een bestaand account? Log in
Volg ons
© 2023 Revive.nl
God in Nederland

Dirk Jan en Lianne runnen bedrijf met christelijke identiteit en zijn marktleider: “Belangrijk om God op de eerste plaats te zetten”

Tirza de Jong 12 oktober 2022
Delen
8 min leestijd
Delen

Broer en zus Dirk Jan Pheifer en Lianne Zijlstra-Pheifer runnen samen het bedrijf Everlake vanuit een christelijke identiteit. Waar het allemaal in 2008 in een slaapkamer begon toen Dirk Jan het bedrijf oprichtte, werden ze al snel marktleider in Nederland op het gebied van onderhoudsproducten voor koffiemachines. Lianne vertelt hoe het bedrijf tot stand kwam, hoe hun geloof invloed heeft op de manier van bedrijfsvoeren en hoe dat doorwerkt in contacten met medewerkers, klanten en zakenrelaties.

“Toen Dirk Jan in 2008 op zichzelf ging wonen, was een van de dingen die hij graag in huis wilde, een goede koffiemachine”, vertelt Lianne. “Het type waar hij naar zocht, was in die tijd schaars in Nederland en zo kwam hij op het idee om zelf koffiemachines te gaan verkopen.

De goede baan die hij had, besloot hij op te geven om zelf te gaan ondernemen. Omdat dat in de periode van de economische crisis was, raadden veel mensen het hem af, maar het was iets wat hij heel graag wilde. Hij zette door en bouwde zijn eigen website om de koffiemachines online te kunnen verkopen.”

Doorbraak
Toch bleek dat lastiger te zijn dan Dirk Jan had gedacht. Er was bijna niet te concurreren met grote bedrijven als Mediamarkt, die de machines veel goedkoper konden verkopen, omdat ze veel grotere partijen konden inkopen.

Het lukte om een aantal koffiemachines te verkopen en op een gegeven moment kwam er een grote doorbraak, vertelt Lianne. “Een klant die een koffiemachine bij Dirk Jan had gekocht, vroeg een maand later of hij ook ontkalker verkocht. Dat bracht Dirk Jan op het idee om naast koffiemachines online ontkalkers aan te gaan bieden.

In een maand kreeg hij ineens meer orders binnen dan daarvoor in een half jaar. Vanaf dat moment begon hij zich te richten op de verkoop van onderhoudsproducten voor de koffiemachines.” Wanneer hij op vakantie was, hielp Lianne in het bedrijf en toen de zaak bleef doorgroeien kwam ze officieel in dienst. “Nu runnen we het bedrijf samen”, zegt Lianne.

Hun bedrijf Everlake, gevestigd in Sneek, is nu de overkoepelende organisatie van verschillende webwinkels die ze hebben ontwikkeld, waaronder Eccellente.nl en Onderhoudsartikelen.nl. Naast de verkoop van voornamelijk ontkalker, waterfilters en reinigingsmiddelen voor espressomachines, hebben ze zich ontwikkeld tot een groothandel voor koffiemachine onderhoudsproducten voor heel Nederland en ook Engeland.

“We zijn eigenlijk van begin af aan marktleider in Nederland geweest, omdat we de enige zijn die de reinigingsproducten als hoofdproduct aanbieden”, zegt Lianne. “De meeste bedrijven hebben koffiemachines als hoofdproduct en verkopen daarnaast reinigingsproducten.”

Samen bidden
Het geloof speelt een belangrijke rol binnen Everlake en wordt heel praktisch toegepast. Lianne: “Al vanaf het begin wanneer we in het bedrijf ergens tegenaan liepen, baden we daarvoor. Ook dankten we God voor goede dingen die gebeurden.

Op een gegeven moment zijn we begonnen met een weekopening. We bidden een keer per week samen met al het personeel. Dan nemen we eerst werkgerelateerde zaken door die die week aan de orde zijn en daarna delen we een Bijbeltekst of een overdenking.

We vragen dan ook of mensen persoonlijke gebedspunten hebben en bidden daar met elkaar voor. Soms wil iemand bijvoorbeeld graag gebed voor een buurvrouw die ziek is, of een stagiair vraagt gebed voor een examen dat die week is.”

Ze stond heel open voor het geloof en het leverde mooie gesprekken op.”

Zowel christenen als niet-christenen zijn welkom om in het bedrijf te komen werken. “Bij sollicitatiegesprekken geven we altijd aan dat we een bedrijf zijn met een christelijke identiteit”, legt Lianne uit. “We vertellen dat we ernaar streven eerlijk te wandelen en te handelen en dat we elke week een weekopening met gebed hebben.

Sollicitanten kunnen dan zelf beslissen of ze daar open voor staan. Het is mooi dat mensen die God niet kennen en bij ons komen werken, zo ook in aanraking komen met het geloof. We hebben op die manier al eens een moslima gehad die stage kwam lopen. Ze stond heel open voor het geloof en het leverde mooie gesprekken op.

Het is niet zo dat we de hele dag over het geloof praten. De focus ligt natuurlijk op ons werk. Maar we laten zien hoe we ons geloof beleven door eerlijk met elkaar, met onze klanten en met onze zakenrelaties om te gaan.

Ons uitgangspunt is om respectvol en eerlijk met elkaar om te gaan. Open communicatie vinden we belangrijk. Iedereen is even belangrijk. Binnen het bedrijf mogen stagiaires bijvoorbeeld niet gezien worden als ‘alleen maar’ stagiaires die allerlei klusjes op moeten knappen.”

Delen met anderen
Het bedrijf loopt zo goed, dat Dirk Jan en Lianne afgelopen jaar een nieuw pand hebben laten bouwen. “We hebben toen bewust voor een ruime entree gekozen, omdat we willen dat anderen ook gebruik van de ruimte kunnen maken.

De kerk houdt er bijvoorbeeld bidstonden, GodStory maakte er al eens gebruik van, er is een fundraise avond gehouden en een stichting vergadert hier. Ook is er al een traject voor statushouders geweest. Zo proberen we zoveel mogelijk met anderen te delen wat we hebben.”

Relaties met klanten
“Ook met onze klanten willen we zo goed mogelijk omgaan”, vertelt Lianne verder. “We proberen hen uitgebreid advies te geven over producten. Klanten mogen ook altijd bellen als hun koffieapparaat bijvoorbeeld een storing heeft, terwijl we daar officieel helemaal niet voor zijn.”

Het praktisch laten doorwerken van het geloof in de omgang met klanten, draagt er volgens Lianne aan bij dat ze “hele goede relaties met klanten hebben. We horen weleens terug: ‘Het contact dat we met jullie hebben, hebben we niet met anderen’. We willen open en betrouwbaar zijn en ons aan afspraken houden. We zijn wel een zakelijk bedrijf, maar het gaat niet alleen om geld verdienen, relatie is ook belangrijk. Daar kunnen we ons in onderscheiden.”

God op de eerste plaats
Wat Lianne andere christelijke ondernemers mee zou willen geven: “Zet altijd God op de eerste plaats, dan komt de rest vanzelf. Je moet als bedrijf zaaien in Gods Koninkrijk om zelf weer te kunnen oogsten. Je kunt wel geld willen verdienen, een goed bedrijf willen hebben en goed willen draaien, maar daarbij is het heel belangrijk om God op de eerste plaats te zetten en te houden. Verlies Hem niet uit het oog. Zoek eerst Zijn Koninkrijk, al het andere zal je dan gegeven worden.”

Meld u aan voor de nieuwsbrief

Lees wat God in Nederland doet!
Tirza de Jong 12 oktober 2022
Vorig artikel Nederland, keer terug naar God!
Volgend artikel Terugblik op Hour of Power Live met Bobby Schuller, Jan van den Bosch en Chris Tims: “Vrede op aarde begint bij ons”
Laat een reactie achter Laat een reactie achter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Populaire artikelen

Enkele honderden komen samen in WTC Rotterdam voor ‘kerkstart’ Kathryn Krick
26 mei 2023
Rauwe evangelieboodschap zet jongerentent Opwekking in de fik, media schrijven over ‘opgewekte’ jeugd
30 mei 2023
Bezoekers Opwekking verwonderd over ‘regenboogcirkel’ om de zon
30 mei 2023
foto: Gerhard Nel Fotografie
VIDEO: Prensence marcheert door centrum van Utrecht met gezalfde aanbidding, mensen op straat begonnen spontaan te huilen
26 mei 2023
Charis Bijbelschool lessen

Vergelijkbare artikelen

Ruben
Getuigenissen

Ruben werd bevrijd van een geest van woede: “Mijn hart is veranderd, ik ervaar veel vrijheid”

31 mei 2023
Lieselot Koornstra met Martin Koornstra voor tienertent Opwekking
God in Nederland

Krachtig gebed voor duizenden tieners door bijzondere dochter Martin Koornstra

31 mei 2023
meisje
Getuigenissen

Twaalfjarig meisje ziet de hemel na fataal ski-ongeluk: “Jezus gaf me zoveel vrede, troost en vertrouwen”

31 mei 2023
Nieuws

Opwekking 2023 – naar schatting 60.000 mensen beleven Pinksterconferentie met het thema: ‘Maar wij zien Jezus’

30 mei 2023
//

Vermelden wat God doet in Nederland, om een katalysator te zijn voor een beweging van God.

ReviveRevive
Volg ons
© 2023 Revive.nl
  • Over ons
  • Doneren
  • Contact
  • Privacyverklaring
Inschrijven!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit ons laatste nieuws, video's, podcasts etc..

Afmelden op elk gewenst moment.
Welkom terug!

Log in op uw account

Wachtwoord vergeten?